czwartek, 9 kwietnia 2015

domowy twaróg z ziołami i suszonymi pomidorami

Dawno temu na blogu już było o tym jak zrobić domowy twaróg.
Tym razem miałam do przerobienia ponad 10 litrów  wiejskiego mleka (takiego prosto od krowy). Oczywiście zrobiłam z niego twaróg. Jedliśmy go na śniadanie na słodko z miodem.
 W trakcie robienia twarogu (zanim go całkowicie odcisnęłam) - kawałek oddzieliłam i wymieszałam z ziołami i suszonymi pomidorami. Taki twaróg nie odciśnięty całkowicie łatwiej jest wymieszać z dodatkami. Twaróg na słono powstał dla urozmaicenia (w kontrze dla wersji na słodko).
A z reszty twarogu, której jeszcze nie zjedliśmy zrobię ruskie pierogi.

 Składniki:
minimum litr wiejskiego mleka prosto od krowy 
kilka suszonych pomidorów (u mnie domowej produkcji, moje były z oleju)
suszone zioła - tym razem dosypałam bazylii i oregano (wedle uznania)
sól himalajska do smaku
 
Wykonanie
Mleko przelałam do glinianego garnka. Odstawiam w ciepłe miejsce, żeby się zsiadło.
Jak wygląda zsiadłe mleko ? Jest gęste i da się go "kroić".
Gotowe zsiadłe mleko - przelałam go do garnka. Garnek z zsiadłym mlekiem ustawiłam na gazie (bardzo mały ogień). Ogrzewałam zsiadłe mleko (mleko ma być  ciepłe, nie doprowadza się go do zagotowania).
UWAGA ! Im dłużej będziemy ogrzewali mleko, wtedy twaróg będzie zbity i suchy.
Ogrzaną mieszaninę wylałam na sitko wyłożone gazą i odstawiłam do odsączenia (można także sobie odcisnąć rękoma, zawartość gazy).
To co uzyskujemy z odsączenia sera na sitku to serwatka.
Jak już większość płynu obciekło - wymieszałam mój twaróg z dodatkami (tym razem u mnie zioła, suszone pomidory i sól). Wyjęłam gazę z sitka, jej końce mocno skręciłam i odcisnęłam resztki serwatki z twarogu.
Dodatki dodać jeśli ser obcieknie, ale jego konsystencja nie jest całkowicie zwarta - wtedy łatwiej jest wymieszać twaróg z dodatkami.
 Można twaróg wstawić do lodówki na kilka godzin, żeby się całkowicie ściął i miał odpowiednią konsystencję.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...