niedziela, 8 marca 2015

gęsie udka pieczone w soku jabłkowym

Mogę stwierdzić, ze gęsie mięso jest jednym z tych smaczniejszych. Gęsie udka przyrządzałam jesienią, kiedy to jest sezon na bicie gęsiny. Teraz przypomniało mi się o tym przepisie.  Przy przygotowaniu udek, a właściwie przy ich obsmażaniu (zanim wstawiłam je do piekarnika, wpadłam na pomysł podlania ich sokiem jabłkowym - ot taki przebłysk! (mam czasem takie przebłyski buszując w kuchni):).
Miałam na stole zapas jabłek, wycisnęłam więc z nich sok. To było to - udka podlane sokiem nie wyszły suche. Ja miałam dodatkowo jeszcze sos do polania ziemniaków z którymi je podałam.
 Składniki:
2 gęsie udka
łyżka majeranku
pół łyżeczki soli himalajskiej
odrobina czarnego, świeżo mielonego pieprzu
szklanka soku jabłkowego, świeżo wyciśniętego
łyżka mąki

Wykonanie:
Nogi gęsie myje i odcinam torebki stawowe za pomocą dużego noża lub tasaka (przy pieczeniu skóra od kości odchodzi i zostaje nieestetyczny kikut, dlatego odcinam torebki stawowe). Nogi gęsie z obu stron doprawiam solą, świeżo mielonym czarnym pieprzem oraz majerankiem. Kładę udka na patelnię, obsmażam je z każdej strony, żeby się dobrze z nich wytopił tłuszcz. Dolewam do udek i tłuszczu, szklankę soku jabłkowego. Wstawiam przykrytą patelnię do piekarnika nagrzanego do 160 stopni Celcjusza na około 3 godziny. Z łyżki mąki i odrobiny wody, robię zawiesinę i zagęszczam nią sok i tłuszcz, który został na dnie patelni. Udka podałam z tłuczonymi ziemniakami i surówką.

4 komentarze :

  1. idealnie upieczone;
    http://magicznakuchnia.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Palce lizać. Lepsze niż seks ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa teoria co do drugiej części komentarza :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...