sobota, 21 lutego 2015

ośmiornica w sosie pomidorowym z domowym tagliatelle

Mój Pan nabył i przyniósł mi do domu ośmiornicę. Popatrzyłam do torby z zakupami i nie miałam pojęcia co z nią zrobić. Mój Pan widząc moją minę odrzekł - widzisz znalazłem Ci kolejne wyzwanie kulinarne. Czy ja nazwałabym to wyzwaniem kulinarnym? Raczej nie. Przejrzałam kilka książek kulinarnych w celu zobaczenia jak ugotować ośmiornicę. Jedni polecają ośmiornicę ugotować, inni udusić na odrobinie oliwy. Ja wybrałam ten drugi sposób.
Ośmiornicę podałam (tak jak podaje krewetki) z domowym makaronem tagliatelle.
Tak było mi najprościej i najszybciej.
Składniki:
pół kilo ośmiornicy
duża cebula
2-3 ząbki czosnku
3 łyżki oliwy
puszka pomidorów
kawałek ostrej świeżej papryki lub pół łyżeczki mielonej ostrej papryki
 Wykonanie:
Ośmiornicę rozmroziłam. Bardzo dobrze opłukałam (z nadmiaru soli). Na głęboką patelnie wlałam oliwę, wrzuciłam pokrojone ząbki czosnku. Położyłam na oliwie ośmiornicę i przykryłam patelnie szczelnie pokrywką. Dusiłam na maciupeńkim ogniu ponad godzinę. Podczas duszenia z mięsa wypłynął sok. W czasie duszenia kilka razy ośmiornicę przewróciłam.
. Uduszoną ośmiornicę pokroiłam na mniejsze kawałki (mięso wyszło miękkie i nie było gumowate). Na patelni (gdzie sos był prawie zredukowany), podsmażyłam pokrojoną w kosteczkę cebulę. Do zeszklonej cebuli dodałam puszkę pomidorów  (której zawartość zblendowałam na jednolitą konsystencję). Odparowałam chwilę nadmiar sosu pomidorowego, dodając do niego pokrojoną ośmiornicę. Całość doprawiłam mieloną ostrą papryką. Podałam z domowym tagliatelle.

3 komentarze :

  1. Od zawsze ciekawi mnie smak ośmiornicy. Kto wie, może kiedyś uda mi się spróbować :) W tym wydaniu wygląda pysznie!
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny ;) i komentarz, i na pewno odwiedzę w wolnej chwili Twój blog :)

      Usuń
  2. Ośmiornicę najbardziej lubię spośród owoców morza. Taki obiad jest więc dla mnie rarytasikiem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...