czwartek, 2 października 2014

wiejski pieczony kurczak

Tym razem upiekłam  kurczaka bez dodatków. Jedynie podczas pieczenia polewałam go  rozpuszczonym masłem, żeby skórka się przyrumieniła i była chrupiąca. Skonsumowaliśmy go do ziemniaków i surówki. Piersi wykroiłam i zostawiłam jako domową wędlinę do kanapek.

Składniki:
1,5 kg kurczak
2 łyżki miękkiego masła
3/4 łyżeczki soli
świeżo mielony czarny pieprz
ostra papryka w proszku
do podlewania: 2 łyżki stopionego masła i łyżka oliwy
Wykonanie:
Wnętrze kurczaka natarłam 1/4 łyżeczki soli i łyżką masła. Mięso osuszyłam i posmarowałam łyżką masła oraz oprószyłam świeżo mielonym czarnym pieprzem i ostrą papryką. Ułożyłam w naczyniu piersią do góry. Piekłam kwadrans w 220 stopniach Celcjusza. Po 5 minutach obróciłam kurczaka na lewy bok i opiekałam przez 5 minut, potem na prawy. Po każdej zmianie mięso polewałam tłuszczem. Obniżyłam temperaturę do 180 stopni. Ponownie posoliłam kurczaka i zostawiłam na boku i podlewałam co 8 minut. Przed końcem pieczenia ułożyłam kurczaka piersią do góry. Można do wytopionego tłuszczu z dna naczynia dodać szklankę bulionu i zagęścić zawiesiną z mąki i wody.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...