środa, 15 października 2014

domowe słodzone mleko skondensowane

Takie mleko robię w domu i wykorzystuje do domowych likierów, czasem do ciast itd.
Nie kupuję gotowego w puszce. Nie lubię iść na łatwiznę w kuchni.  Zrobienie takiego mleka to żadna filozofia - to  tylko gotowanie mleka z cukrem do czasu, aż zawartość garnka zgęstnieje i ściemnieje.

 Składniki:
litr mleka najlepiej wiejskiego
0,5 kg cukru
 
Wykonanie:
Mleko wlewam do garnka, wsypuję cukier i mieszam do czasu, aż cukier się rozpuści. Ja miałam garnek z miarką - miarka po wlaniu do niego mleka i dosypaniu cukru wskazywała 1,5 litra.  Gotowałam mleko z cukrem na malutkim ogniu prawie godzinę, aż  mi wszystko zgęstniało i odparowało  do objętości garnka 0,5 litra. Co jakiś czas mieszałam i pilnowałam, żeby mi nie wykipiało. Gotowe.

3 komentarze :

  1. O proszę! Zapisuję, bo to mleko drogie jak nie wiem! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I można zrobić mniej słodkie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...