wtorek, 30 września 2014

udka z królika w miodowo-musztardowej marynacie

Kolejna propozycja na przyrządzenie królika. Ja zamarynowałam same udka, bo z jego reszty mam w planach  zrobić rosół. Ale można zamarynować całego królika w takiej marynacie (tylko podwoić jej składniki)  i upiec. Ja upieczone udka podałam z kładzionymi kluskami i sałatką z buraków i papryki.
 
 
Składniki:
2 udka z królika
łyżka oleju (ja miałam rzepakowy)
1 łyżka ostrej musztardy
1 łyżka musztardy ziarnistej
czubata łyżka miodu naturalnego, płynnego
 
Wykonanie:
Miód, obie musztardy i olej mieszam. Gotową marynatą nacieram udka królika z każdej strony (można je ponacinać, żeby marynata weszła głębiej w mięso). Odstawiam mięso na minimum pół godziny, żeby przeszło składnikami marynaty. Piekę ponad godzinę w 200 stopniach Celcjusza w piekarniku ustawionym na opcję grill. Często polewam mięso marynatą z dna naczynia w którym się piecze. Upieczone udka podałam z kładzionymi kluskami i sałatką z buraków i papryki.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...