piątek, 5 września 2014

tiramisu

   Sławny, lekki deser tiramisu (wł. unieś mnie) jest przyrządzony we Włoszech na setki sposobów.
W mojej kuchni swego czasu był robiony bardzo często. Jest to jeden z niewielu deserów, który mój Pan bardzo lubi.
Mnie nie przeszkadzają surowe żółtka, nie dodaję bitej śmietany do masy (bo takie przepisy też są).
Moje tiramisu jest tylko na serku mascarpone.
Tiramisu jest też jednym z tych deserów, który może zrobić każdy nie mający nawet talentów kulinarnych :).
Składniki:
 4 żółtka z jajek z chowu ekologicznego
100 g cukru pudru
500 g serka mascarpone
1 opakowanie podłużnych biszkoptów
2 łyżki Amaretto (lub jęli nie masz 3 łyżeczki esencji migdałowej)
zaparzona kawa do moczenia biszkoptów - może to być rozpuszczalna (ja parzę zawsze mieloną ziarnistą w kawiarce)
kakao do posypania wierzchu
płatki migdałowe do posypania wierzchu (opcjonalnie)
 
Wykonanie:
W głębszej misce ucieram żółtka z cukrem pudrem na gładką i jednolitą masę. Gdy już utrę żółtka z cukrem pudrem nadal ucierając dodaję serek mascarpone oraz Amaretto lub esencję waniliową. Efekt końcowy - powstaję mi gładka biała masa.
Do płaskiego naczynia wlewam uprzednio zaparzoną kawę i moczę w niej biszkopty. Uważam żeby nie były całkiem przesiąknięte (bo będą się rozpadać). Namoczonymi biszkoptami wykładam naczynie w którym będę podawać tiramisu. Na warstwę biszkoptów nakładam masę z serka mascarpone i układam kolejne biszkopty. Czynność powtarzam w zależności ile biszkoptów mi zostało. Na końcu posypuję wierzch kakao.
Na rozgrzaną patelnię wrzucam płatki migdałowe (prażę, aż mi zbrązowieją, ale uważam żeby mi się nie spaliły). Tiramisu wstawiam do lodówki na około godzinę, żeby się związało. Przed podaniem posypuję wierzch uprażonymi migdałami.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...