piątek, 19 września 2014

napoleonka z wiórkami kokosowymi bez pieczenia

Ciasto z tych bardzo szybkich. Krakersy przełożone kremem i cała filozofia. Mój krem to domowy budyń, dodałam do niego tylko dwie łyżki masła i wsypałam szklankę wiórków kokosowych.

Na blogu jest jeszcze przepis na rafaello na krakersach.

Składniki:
paczka krakersów (moje z jak najmniejszą listą składników dodatkowych)
1l mleka
3 żółtka
1 szklanka mąki
3 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
2 czubate łyżki masła o zawartości tłuszczu min 82% tłuszczu
szklanka wiórków kokosowych
1/2 do 3/4 szklanki cukru - w zależności jak słodkie ktoś lubi
dodatkowo: wiórki kokosowe do posypania wierzchu
 
Wykonanie:
Pół litra mleka wlewam do rondla i dodaję 2 czubate łyżki masła, szklankę wiórków kokosowych oraz cukier. Zagotowuję. W tym czasie do drugiej połowy mleka wsypuję szklankę mąki, 3 czubate łyżki mąki ziemniaczanej, 3 żółtka - bardzo dokładnie rozrabiam, żeby wszystko się ze sobą połączyło i nie było grudek. Gdy mleko na gazie zawrze, zdejmuje go z ognia i wlewam moją mieszaninę. Ponownie rondel stawiam na gaz i mieszam, żeby masa zgęstniała i uzyskała odpowiednią gęstą konsystencję. Uważam żeby masa w trakcie mieszanie nie przywarła do dna.
Spód blaszki wykładam krakersami. Na krakersy wylewam gotową masę budyniową. Na masie  budyniowej układam krakersy. Odstawiam ciasto,  żeby masa budyniowa całkowicie stężała i wystygła. Wierzch posypuje wiórkami kokosowymi.
Moja blaszka miała wymiary 28x24cm.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...