sobota, 20 września 2014

gęsta zupa z wiejskiego kurczaka z lanymi kluskami

Wolę czasem ugotować taką zupę niż czysty rosół. Na wiejskim kurczaku jest mniej mięsa.
Takie mięso z ugotowanego rosołu jest mniej smaczne - bo rosół gotuję się długo i wszystkie składniki odżywcze przedostają się do bulionu.
Jeśli gotuję rosół to podaję go z domowym makaronem jako czysty bulion, a mięso wykorzystuję do innych celów.
Taką zupę zaś gotuję  tak samo jak rosół - tylko mięso i włoszczyznę kroję w paseczki i dodaję do zupy. Tym razem, żeby zupa była jeszcze treściwsza zrobiłam do niej  lane kluski.
Składniki:
 wiejski kurczak (ja wycinam piersi i zostawiam np. do sałatki)
1 pietruszka
2 marchewki
1 mały seler lub połówka dużego
1 por (kawałek białej części)
kilka ziarenek ziele angielskie
1-2 listki laurowe
sól, pieprz świeżo mielony
 Wykonanie:
   Kurczaka myję, wkładam do garnka i zalewam wodą (wody tyle, aby przykryła kurczaka). Do garnka dokładam liść laurowy, ziele angielskie. Po ponad pół godzinie gotowania dodaję włoszczyznę -marchew, selera, pietruszkę. Kiedy wszystkie składniki będą miękkie - wyjmuje je z garnka.. Mięso oddzielam od kości kroje je w paseczki (skórę z kurczaka także).  Warzywa kroję na zapałkę. Pora kroję w plasterki i gotuje jeszcze 5 minut, żeby por zmiękł. Doprawiam wszystko solą, świeżo zmielonym pieprzem .
Lane kluski
Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
2-3 jajka z wolnego wybiegu
6-8 łyżek mleka lub wody
Wykonanie:
Mąkę przesiewam do miski, dodaję 2-3 jajka (ja dałam 4 bo miałam mniejsze), wlałam mleko i wyrobiłam gładkie i jednolite ciasto (jeśli mąka z jajkami i mlekiem nie chce się połączyć to dolać jeszcze odrobinę mleka). Ciasto staranie wyrabiałam do czasu, aż pokazały się pęcherzyki.
Na łyżkę nabierałam wyrobione ciasto (1/3 jej objętości łyżki). Ciasto z łyżki wrzucałam do zupy. Postępowałam tak do czasu, aż mi się skończyło ciasto.
A tu a blogu taki sam przepis na gęstą zupę z wiejskiego kurczaka tylko bez klusek z dodatkiem majeranku i świeżego imbiru. Zupa z kurczaka często gości w mojej kuchni jeśli tylko mam tego wiejskiego.

2 komentarze :

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :)

    Pozdrawiam
    ___________
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ;) dziękuje za komentarz, starałam się żeby zarówno smakowało jak i wyglądało ;) pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...