czwartek, 18 września 2014

budyń na mleku kokosowym z domowym sokiem malinowym i malinami

Domowy budyń kokosowy. Można go zrobić z domowego mleczka kokosowego lub z mleczka z puszki. Mój budyń ugotowałam na mleczku kokosowym mojej produkcji - mleczko robiłam ze świeżych orzechów kokosowych  Podałam go z domowym sokiem z malin i świeżymi malinami oraz posypałam wiórkami ze świeżego kokosa.
Mleczko bez żadnych dodatków, domowy sok malinowy - samo zdrowie :).

 Składniki:
500 ml mleczka kokosowego domowego lub z puszki
4 czubate łyżeczki mąki ziemniaczanej
cukier (opcjonalnie)
 
dodatkowo:
domowy sok malinowy lub inny domowy sok
świeże maliny lub inne  owoce świeże bądź mrożone
kawałek świeżego kokosa do udekorowania (ja mój kokos skrobałam skrobakiem do warzyw)
 
Wykonanie:
Jeśli mamy mleczko w puszcze to zazwyczaj ma ono stałą konsystencję - ale na dnie zbiera się woda. Gęste mleczko przekładamy do garnka, a w tej wodzie, która została w puszcze rozrabiamy mąkę ziemniaczaną (jeśli mamy za mało tej wody do rozprowadzenia mąki to możemy sobie dolać odrobinę  wody lub mleka krowiego).
Ja mleczko kokosowe zrobiłam z świeżych orzechów kokosowych - więc moje nie było, aż tak gęste.
Jak przygotowałam mój budyń?
Z pół litra  mleczka kokosowego - odlałam pół szklanki i w niej rozprowadziłam mąkę ziemniaczaną (tak, aby nie było żadnych grudek).
Pozostałe mleczko wlałam do rondelka i zagotowałam - kiedy zaczęło się gotować, dolałam do niego zawartość szklanki z rozrobioną mąką ziemniaczaną. Cały czas energicznie mieszałam do momentu aż budyń zgęstniał i uzyskał odpowiednią konsystencję.  Budyń przelałam do pucharków.
 Budyń w pucharkach polałam domowym sokiem malinowym, dodałam po kilka malin do każdego pucharka. Na koniec udekorowałam każdy pucharek świeżymi wiórkami kokosowymi
 

3 komentarze :

  1. Mmm, połączenie kokosa i malin jest pyszne, w takiej wersji musiało smakować znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ;) dziekuję za komentarz, pozdrawiam ;) rzeczywiście smakowało znakomicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To właśnie moja inspiracja na dziś :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...