poniedziałek, 1 września 2014

ziemniaki pieczone z suszonymi ziołami

Późnym latem i jesienią pieczone ziemniaki smakują najlepiej. Często je wtedy  przygotowuje
. Ja zjadam je same do surówki. Mojemu łasuchowi serwuję dodatkowo do nich jakieś pieczone mięso. Najlepsze z  dodatkiem suszonych ziół, ale przygotowuję też wersje z musztardą ziarnistą.

Składniki:
* nieduże ziemniaki dowolna ilość (najlepiej, żeby były takiej samej wielkości)
* zioła suszone - u mnie tym razem bazylia, oregano, rozmaryn i lubczyk)
* słodka bądź ostra papryka (u mnie ostra)
* sól
* świeżo mielony czarny pieprz
* olej lub oliwa z oliwek
 
Wykonanie:
Ziemniaki obieram. Jeśli mam małe zostawiam w całości, jeśli mam większe przekrawam na połówki. Wrzucam je do osolonego wrzątku i gotuję z około 10 minut, żeby lekko zmiękły, ale nie ugotowały się. Piekarnik nagrzewam do 200 stopni Celcjusza. Ziemniaki odcedzam, stawiam na gaz i  potrząsam garnkiem, żeby resztka wody z nich odparowała. Wsypuje do garnka zioła i paprykę wedle uznania. Doprawiam jeszcze ziemniaki solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem.
Ziemniaki delikatnie mieszam, żeby oblepiły się przyprawami. Przekładam je na blachę w piekarniku i skrapiam oliwą.
Piekę je około 30 minut co jakiś czas sprawdzając czy są miękkie. Na powierzchni ziemniaków powinna się pojawić smakowita skorupka.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...