środa, 27 sierpnia 2014

wiejski kurczak pieczony z jabłkami

Tym razem z jabłkami upiekłam kurczaka - bo przywieziony został ze wsi oprawiony i nie mrożony.
Nie musiałam czekać, aż się rozmrozi na dolnej półce w lodówce. Mogłam go od razu natrzeć marynatą, odstawić- żeby mięso przeszło przyprawami i upiec nie zaprzątając sobie nim zbytnio głowy.
Padło na kurczaka - nie na kaczkę bo krócej się go piecze. A na doglądanie kaczki czasu dzisiaj  brak.
Kaczka wyląduje na talerzu innym razem z jakiejś konkretnej okazji, albo i bez okazji.
Zresztą kurczak z jabłkami smakuje nie gorzej od kaczki z jabłkami.
Poza tym kurczaka w całości przyrządzam rzadko - tylko jak mam tego wiejskiego.
 Wyszło pysznie :) Polecam !

 Składniki:
1 wiejski kurczak
3 kwaśne jabłka (ja miałam odmianę paulared)
cynamon (opcjonalnie)
łyżeczka ostrej papryki (lub łagodnej)
2 żabki czosnku
pół łyżeczki soli
świeżo mielony czarny pieprz
łyżka majeranku
2 łyżki oliwy

Wykonanie:
Dokładnie kurczaka myję i osuszam. Do miseczki wlewam oliwę, dodaje starte na tarce o drobniutkich oczkach ząbki czosnku, majeranek, paprykę w proszku, sól i odrobinę świeżo mielonego czarnego pieprzu. Mieszam dokładnie składniki marynaty. Nacieram nią kurczaka za pomocą pędzelka na zewnątrz i w środku (dokładnie). Ostawiam go do lodówki na minimum 30 minut (żeby mięso przeszło marynatą).
Przed wyjęciem kurczaka z lodówki, jabłka obieram, kroję na ćwiartki, a ćwiartki na połówki. Posypuję jabłka majerankiem i cynamonem (opcjonalnie) - jeśli ktoś lubi.
Takimi jabłkami wypycham kurczaka.
Następnie układam go na blasze brzuchem do dołu.
W trakcie pieczenia kilka razy zaglądałam do niego, przewracałam go, żeby opiekał się równomiernie i polewałam tłuszczem, który się z niego wytopił - po to, żeby mięso nie było wysuszone.
Piekłam mojego kurczaka około 1,5 godziny w 200 stopniach Celcjusza (mój był wiejski, więc takiemu potrzeba więcej czasu w piekarniku). Jabłka wyjęłam trochę wcześniej - jak był upieczone i miękkie - nie chciałam żeby się rozpadały.

Przepisy na moim blogu na kurczaka lub z kurczakiem w roli głównej:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...