czwartek, 21 sierpnia 2014

sałatka z arbuza z oliwkami i seram feta

Przepis z książki "Lato w kuchni przez okrągły rok" Nigelli Lawson.
Nigella to moja boginii kulinarna. Moja przygoda z gotowaniem zaczęła się m.in od jej programów kilka lat temu. Czekałam na te programy co tydzień w sobotnie poranki i nie mogłam się od nich oderwać. Później oglądałam wiele programów kulinarnych na potęgę - ale żadne mnie nie przyciągały jak programy Nigelli.
 Składniki:
ćwiartka dużego arbuza lub połówka małego
mała czerwona cebula
limonka
250 g sera feta (ewentualnie białego sałatkowego)
pęczek natki pietruszki
3-4 łyżki oliwy
100 g drylowanych czarnych oliwek
czarny pieprz

Wykonanie:
Obieram, przekrawam na pół cebulę i kroję na cienkie półplasterki. Przekładam do cienkiej miski i wlewam do niej sok z limonki (żeby cebula zmiękła i straciła ostrość). Arbuza obieram ze skóry, usuwam pestki i kroję miąższ na czterocentymetrowe trójkątne kostki, w podobny sposób kroję fetę. Wszystko wkładam do dużej szerokiej miski. Z łodyg pietruszki odrywam listki (posypuję nimi sałatkę). Na wierzch sałatki wsypuję piórka cebuli, dodaję oliwki i oliwę. Na koniec wszystko delikatnie mieszam dłonią (żeby nie pokruszyć fety i arbuza). Na koniec posypuję całośc świeżo mielonym czarnym pieprzem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...