poniedziałek, 25 sierpnia 2014

pasta z młodej fasoli i pieczarek

 Dziś na śniadanie powstała pasta z fasoli i pieczarek. Na targu spotkałam młodą świeżą fasolę, której potrzeba tylko chwila gotowania. Nie musimy takiej moczyć i kilkakrotnie zmieniać wody (w przeciwieństwie do suszonej).
Moją świeżą fasolę obrałam ze skórek  i ugotowałam. Gotowała się dosłownie chwilę z 15 minut.
 Rozdrobniłam, dodałam do niej duszone pieczarki i duszoną cebulkę - doprawiałam do smaku.
Mieliśmy smaczną, pożywną pastę na kanapki.
Fasola to jedno z najbogatszych źródeł białka roślinnego.
Ma dużo błonnika, który jest niezbędny do prawidłowego trawienia oraz duże ilości mikro i makroelementów. Różne odmiany różnią się składem pierwiastków mineralnych i wartością odżywczą. Świeżo łuskane ziarna mają witaminę A i C (są też o połowę mniej kaloryczne).
 Składniki:
kubek ugotowanej fasoli Jaś
5-7 większych pieczarek
większa cebula
sól świeżo mielony czarny pieprz

Wykonanie:
Cebulę obieram siekam w drobną kostkę. Pieczarki obieram, siekam w kostkę. Posiekaną cebulę i posiekane pieczarki wrzucam na patelnię i duszę na odrobinie oliwy. Duszę do czasu aż cebula się zeszkli, a pieczarki zmiękną. Ugotowaną fasolę rozdrobniłam widelcem, dolewając odrobinę wody z jej gotowania 2-3 łyżki (aby ułatwić sobie nadawanie jej konsystencji pasty i rozdrabnianie).
Do rozdrobnionej fasoli dodaję uduszoną cebulę i uduszone pieczarki. Mieszam w celu połączenia się składników. Doprawiam do smaku solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...