wtorek, 12 sierpnia 2014

opiekane udka z kurczaka

     Mój Pan miał dziś ochotę  na udka z kurczaka i zupę pomidorową. Kwestia obiadu rozwiązała się sama. Na udkach i włoszczyźnie ugotowałam bazę czyli wywar na pomidorówkę.
Dzisiejszą pomidorówkę podałam  z domowym makaronem.
  Ugotowane udka zaś, natarłam przyprawami i opiekłam w piekarniku. 
 Składniki:
4 udka z kurczaka (na których gotowałam zupę)
świeżo mielony czarny pieprz
sól
łyżeczka czerwonej ostrej lub łagodnej papryki
łyżeczka majeranku
ząbek czosnku
łyżka oliwy

Wykonanie:
Ugotowane udka układam w naczyniu do zapiekania.
Udka odrobinę solę, jeśli wywar był za mało posolony i oprószam świeżo mielonym czarnym pieprzem. Do małej miseczki wlewam łyżkę oliwy, dodaję paprykę, majeranek i ścieram na drobniutkiej tarce ząbek czosnku - mieszam. Powstałą pastą nacieram udka.
Wstawiam naczynie na 15 - 20 minut na 200 stopni Celcjusza, żeby skóra na udkach się zarumieniła.
Podałam z bagietką, można podać z pieczonymi ziemniakami i surówką.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...