sobota, 30 sierpnia 2014

mango lassi - koktajl z mango, jogurtu i wody

 Lassi - to indyjski napój sporządzony z jogurtu, wody i przypraw dla orzeźwienia w upalne dni. Tradycyjne lassi jest słone i przyprawione chilli. Współcześnie popularność zdobyła słodka odmiana tego napoju, przyprawiona wodą różaną i różnymi owocami (cytryną i mango).
Lassi spożywane jest również w Turcji - gdzie głównie składa się z jogurtu, wody soli i cytryny.
  U mnie dzisiaj lassi w wersji słodkiej z dodatkiem soczystego owocu mango.
Spotkałam bardzo dojrzałe owoce mango jedno kupiłam z zamiarem wykorzystania go do curry z piersi kurczaka i mango a drugie do przyrządzenia dzisiejszego mango lassi.
Miałam bardzo dojrzałe i słodkie mango, więc mojego koktajlu nie dosładzałam.

Składniki:
jogurt naturalny
dojrzały owoc mango
odrobina miodu (opcjonalnie)
zmielony kardamon (opcjonalnie)
dodatkowo - kostki lodu dla orzeźwienia

Wykonanie:
Mango obieram, wyjmuję z niego pestkę. Wrzucam obrany owoc do blendera, dodaję jogurt naturalny, szczyptę mielonego kardamonu, kilka kostek lodu. Miksuję do uzyskania jednolitej konsystencji. Przelewam do szklanki.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...