wtorek, 19 sierpnia 2014

lody jeżynowe

        Spotkałam na targu jeżyny - pomyślałam więc o lodach. I są jeżynowe, pyszne - no i oczywiście domowe bez żadnych dodatków. Więc mniejsze wyrzuty sumienia po ich zjedzeniu. U mnie zjedzone bez wyrzutów sumienia,  nagroda po długim treningu zawsze wskazana :).
 Składniki:
około 800 ml śmietanki kremówki 30%
dwa kubki jeżyn
miód do posłodzenia (opcjonalnie jeśli jeżyny są kwaśne)

Wykonanie:
  Schłodzoną śmietanę kremówkę ubijam na sztywno, jeżyny wrzucam do blendera, żeby zmiksować na gładką masę. Zmiksowane jeżyny przecieram przez gęste sitko w przecieraku do warzyw i owoców (w celu pozbycia się pesteczek). Można przetrzeć i przez sitko. Łączę mus z jeżyn z ubitą śmietaną kremówką, dosładzam miodem do smaku. Mieszam dokładnie w celu połączenia składników. Przelewam do pojemnika w którym będę mrozić moje lody.
Po przelaniu masy do pojemnika wstawiam go do zamrażalnika. Co jakiś czas wyjmuję moje lody w celu przemieszania masy, aby nie powstawały kryształki lodu. W procesie zamrażania poprzez mieszanie lodów wtłaczamy w nie powietrze co zapobiegnie powstawaniu kryształków zamrożonej wody.  A co za tym idzie lody będą miały kremową konsystencję.
Gdy moje lody jeżynowe są gotowe przekładam je do pucharków. Dzisiejsze udekorowałam obraną i pokrojoną w plasterki brzoskwinią i jeżynami.
Inne przepisy na lody na moim blogu:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...