czwartek, 28 sierpnia 2014

curry z piersi kurczaka i mango

Dziś curry z piersi kurczaka i owocu mango. Byłam ciekawa połączenia smakowego kurczaka, soczystego owocu mango i mleczka kokosowego.  Mnie smakowało bardzo, mojemu łasuchowi mniej. Choć już łączyłam mięso i owoce w mojej kuchni:
To jednak to curry to nie jego połączenie smakowe. Ja zapewne do niego wrócę.
Polecam wielbicielom takich smaków.
 Składniki:
1 pojedyncza pierś z kurczaka
1 dojrzały owoc mango
puszka mleczka kokosowego
cebula
1-2 płaskie łyżeczki czerwonej pasty curry
do podania :100 g ryżu basmati lub jaśminowego
1 łyżka klarowanego masła
 
Wykonanie:
Pierś z kurczaka oczyszczam z błonek i kroję w kostkę. Mango oddzielam od pestki, obieram i kroję w kostkę. Cebulę obieram i kroję w drobniutką kostkę.
Ryż gotuję na sypko w osolonej wodzie.
Na patelni rozgrzewam klarowane masło i szkle na nim pokrojoną w drobną kostkę cebulę, dodaję pastę curry. Mieszam, żeby cebula połączyła się z pastą curry. Wrzucam w następnej kolejności na patelnię pokrojoną w kostkę pierś kurczaka. Obsmażam ją z około 2 minuty z każdej strony i dodaję pokrojone w kostkę mango. Wlewam mleczko kokosowe (ja wlałam samą śmietankę, wodę na samym dnie puszki zostawiłam, a zrobiłam to po to, żeby szybciej uzyskać gęsty sos).
Całość zagotowałam i pogotowałam jeszcze z 2 minuty - żeby sos odrobinę zgęstniał.
Nie gotowałam dalej mojego curry, żeby z mango nie zrobiła się paćka (nie powinno się rozpadać).
Podałam z ugotowanym na sypko ryżem basmati.
 Przepisy na curry na blogu:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...