środa, 23 lipca 2014

domowa pizza - przepis, który wykorzystuje najczęściej

     Tą domową pizzę robiłam w domu nieskończoną ilość razy (chyba jest to w ogóle coś  co robiłam najczęściej w mojej kuchni). Dwa razy w tygodniu na pewno - bo mój łasuch życzył sobie na obiad najczęściej pizzę.
  Pizza to takie danie robione w domu do którego można wykorzystać resztki, które zostały nam w lodówce. Tanio, szybko i mało pracochłonnie.
  A zrobienie ciasta w domu to nie żadna filozofia...zachęcam do robienia pizzy w domu - (będzie ona na pewno w zdrowszej wersji). Bo na pewno nie jest to zdrowy posiłek, ale od czasu do czasu warto poświęcić  chwilkę na zrobienie domowego ciasta na pizzę .:)
 Składniki: (ilość ciasta na przygotowanie średniej grubości pizzy o średnicy 30 cm)
        250 g mąki
        15 g drożdży
        150 ml wody
       1 łyżeczka soli
        niepełna łyżeczka cukru
       1-2 łyżeczki oliwy z oliwek(ja często dodaję oliwę, która mi została po suszonych pomidorach)


Wykonanie:
  Z podanych składników zagniatam ciasto. Najłatwiej jest to zrobić mikserem. Z ciasta lepię kulkę, którą posypuję mąką. Miskę w której rośnie ciasto też posypuje odrobiną mąki. Miskę z ciastem przykrywam lnianą ściereczką i zostawiam w temperaturze pokojowej  na 1 - 2 godziny by ciasto wyraźnie urosło.


 Sos:
* ja wykorzystuje gęsty domowy przecier pomidorowy robiony latem - dodaje tylko do niego ulubione suszone zioła
Jeśli nie mam przecieru wykorzystuje pomidory z puszki - wlewam zawartość puszki na patelnie i odparowuje z nich zalewę - doprawiam odrobiną cukru, soli i dodaję suszone zioła.


Dodatki do pizzy:
*mozzarella ewentualnie ser, który lubimy - ja najczęściej szukam takiego bez barwników i konserwantów
* tym razem jako dodatki pieczarki, oliwki i plasterki salami.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...