środa, 19 lutego 2014

sałatka słoikowa z cukinii i marchwi w zalewie z octu jabłkowego

          Przeglądając półki w spiżarce znalazłam ostatni słoik sałatki z cukinii i marchwi w zalewie z octu jabłkowego.
Sałatka ta to była taka moja inwencja twórcza z okazji tego, że dostałam latem w nadmiarze cukinii, nie mając na nią pomysłu zrobiłam z niej sałatkę do słoika na zimę.  Zalewa w zdrowszej wersji bo robiąc tą sałatkę wykorzystałam ocet jabłkowy  własnej roboty (piszę, że w zdrowszej wersji bo w składnikach zalewy znajduje się cukier).
Inna w smaku bo zalewa jest jak pisałam wcześniej na bazie octu jabłkowego a nie spirytusowego(dzięki temu sałatka jest delikatniejsza w smaku). Cały zapas zeszedł więc wychodzi na to że nam smakowała :).
Składniki:
4 kg młodej małej cukinii (takiej aby przez całą długość można było kroić skrobaczką do warzyw cienkie paski)
2 kg marchwi
2 kg cebuli
2 łyżki soli
1,4 l domowego octu jabłkowego
2 szklanki cukru
2 łyżeczki ziarenek pieprzu
15 -20 ziarenek ziela angielskiego
4 litry wody przefiltrowanej


Wykonanie:
   Cukinię myję i skrobakiem do warzyw przez całą długość kroję na plastry. Tak samo robię z marchewką. Cebulę zaś obieram i kroję w piórka.
Wszystkie warzywa wrzucam do dużej miski, zasypuję solą, mieszam wszystko dokładnie wszystko i odstawiam na kilka godzin przykryte ściereczką.
Po kilku godzinach odciskam sok, który puściły warzywa . Następnie przygotowuję marynatę z wody, octu, cukru  z dodatkiem przypraw (czyli z zielem angielskim i ziarenkami pieprzu).
Warzywa po odciśnięciu soku układam w wyparzonych słoikach. Warzywa w słoikach zalewam zalewą tak, aby zawartość słoika została przykryta. Zakręcam słoiki i pasteryzuję przez około 25 minut. Po wyjęciu z garnka odwracam słoiki do góry dnem i zostawiam do ostygnięcia.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...