poniedziałek, 3 marca 2014

"Jesteś cudem" Reginy Brett - inspiracją w trudnych chwilach, które przyniosło życie...


Potrzebna mi była książka, która będzie dla mnie inspiracją.
Ta taka była :).
Potrzebna mi była książka, która odbuduje mi moją wiarę w ludzi - bo ludzie są okropni (nie piszę tu, że wszyscy bo chcę jeszcze wierzyć, że tych dobrych i wartościowych można jeszcze spotkać
Ta taka była :).
   Zgadzam się z przesłaniem książki w 100% że w życiu potrzebne są wartości.
Brett nie moralizuje w książce i nie narzuca swojego punktu widzenia tylko przedstawia wszystko tak, aby czytelnik się zastanowił i sam powyciągał wnioski. To jest plusem w książce.

   Ja trafiłam na tą książkę gdy cały mój dotychczasowy świat  "runął". W  moje myśli i życie wkradł się chaos i niepewność. Nie zawsze nasze życie układa się po naszej myśli i zaskakuje nas niespodziankami, które niekoniecznie są miłe i przyjemne. A mnie życie przyszykowało niespodziankę z kategorii nie miłe, której nie spodziewałabym się w najczarniejszych snach.
   Ta książka stała się w tych trudnych chwilach mojego życia pożywką nie tylko dla mojego umysłu, ale i dla mojej duszy. Ludzie często potrzebują wsparcia, a to może wynikać z wielu rzeczy, względów, przeżyć, ale nie zawsze mogą je gdziekolwiek czy u kogokolwiek znaleźć. Ale jeśli tak już się stanie jedynym wyjściem jest szukanie takiego wsparcia w słowie pisanym. Ja takie wsparcie znalazłam w książce "Jesteś cudem" i polecam ją innym.

Treść książki przesycona jest wiarą w człowieka i jego dobroć. Autorka pisze, że  we wszystkim co robimy należy widzieć misję i ważny cel. Bo cud może się zdarzyć tu i teraz. Do mnie te słowa trafiają bo takich słów właśnie potrzebowałam. Ja w momencie czytania książki po prostu potrzebowałam ciepła, wsparcia, pozytywnych myśli. A nie zrozumie potrzeby ciepła ten, kto nie czuł nigdy ogromnego chłodu. Brett na dodatek pisze lekko, a z jej słów bije ciepło. Dodatkowo to świetna obserwatorka życia. Cechuje ją empatia i mądrość.
Sama autorka książki to doświadczona przez los dziennikarka - więc sama doskonale wie, że szczęście zależy  od nas samych. Nasze decyzje, wybory - które w rzeczywistości nie są takie trudne jak nam się czasem zdaje mają wpływ na to czy będziemy szczęśliwi czy nie.

Niektórzy mogą stwierdzić, że autorka pisze o banałach i błahostkach.
Ale o błahostkach i banałach też należy pisać, przypominać o nich. To o czym pisze autorka, większość zna, widzi i zauważa na co dzień. Ale zawsze jest jakieś ale ??? Czasem wielu ludziom - należy niektóre rzeczy wskazywać przysłowiowym palcem, przypominać dawno zapomniane wartości, pokazać że drzemie w nich siła czy wskazać inny sposób na życie. Może na niektórych, jeśli tę książkę przeczytają będzie miała ona wpływ, zmieni ich światopogląd i sposób myślenia.
Co do mnie książka ta nie przewróciła mojego światopoglądu - ja te wszystkie rzeczy zauważam wokół.
"Jesteś cudem" to jeden z wielu poradników - ja wcześniej nie sięgałam po taki rodzaj książki. Jednak się cieszę, że akurat ta książka padła  w  moje ręce i na pewno nie jest to książka z kategorii tych niepotrzebnych czy bezwartościowych wręcz odwrotnie.

Najpierw uwierzmy w siebie, później postępujmy, w życiu tak by to inni widzieli w nas cud - ta myśl to chyba cała kwintesencja książki :).

A tu kilka słów o autorce książki :

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...