wtorek, 18 lutego 2014

bitki schabowe w sosie z dodatkiem pieczarek

Bitki na obiad powstały jako dodatek do klusek śląskich. Tym razem z dodatkiem pieczarek.
Zrobienie takich bitek nie wymaga zbytniego zachodu. Ja się nie napracowałam i mój domowy łakomczuch był zadowolony.
 Składniki:
4 kotlety schabowe
1 większa cebula
kilka mniejszych pieczarek
1-2 ząbki czosnku
mąka
olej do smażenia
listek laurowy
2-3 ziarenka ziela angielskiego
sól
świeżo mielony czarny pieprz

Wykonanie:
Kotlety schabowe rozbijam, żeby nie były grube i obtaczam je w mące. Cebulę obieram i siekam w drobną kostkę, pieczarki płuczę i siekam w paseczki. Na patelni rozgrzewam odrobinę oleju i przesmażam na nim pieczarki razem z cebulką. Gdy już się podsmażą przekładam do garnka. Na patelni na której smażyłam pieczarki i cebulkę wlewam odrobinę oleju. Następnie podsmażam na rumiano obtoczone w mące rozbite kotlety. Gdy już będą zrumienione z obydwu stron też przekładam je do garnka. Zawartość garnka zalewam wodą, tak aby jego zawartość była przykryta. Dodaję listek laurowy i ziarenka ziela angielskiego.. Ścieram na drobniutkiej tarce ząbki czosnku. Duszę do czasu, aż mięso będzie miękkie, a sos zgęstnieje (sos będzie gęsty od mąki w której obtoczyłam rozbite kotlety). 
W razie nadmiernego wyparowania wody,uzupełniam ją. Na koniec doprawiam solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem. Bitki podałam z kluskami śląskimi.

2 komentarze :

  1. Zrobiłam, bardzo dobre ale musiałam trochę jeszcze zagęścić mąką. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za komentarz. Cieszę się, że smakowało. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...