czwartek, 20 lutego 2014

kruche ciastka z dżemem pomarańczowym

  Składniki:
180 g masła
pół szklanki cukru
1 duże jajko
łyżeczka proszku do pieczenia
2 szklanki mąki
1 szklanka dżemu (ja miałam domowej roboty pomarańczowy)

Wykonanie:
Do miski wsypałam mąkę, proszek do pieczenia, cukier następnie wbiłam jajko i dodałam masło. Zagniotłam ciasto na gładką  i jednolitą masę. Zagniecione ciasto włożyłam do zamrażarki na około pół godziny.
Po tym czasie rozwałkowałam grubiej ciasto, wykrawałam kieliszkiem od wina krążki. W każdym krążku palcami formowałam dołek, tak aby zrobić miejsce na dżem. Na każde ciastko w którym miałam zrobiony dołek kładłam łyżkę dżemu. Ciastka układałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując odstępy (ciastka trochę rosną). Piekłam w 180 stopniach Celsjusza około 15 minut. Studziłam przed podaniem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...