poniedziałek, 6 stycznia 2014

pieczona kaczka z jabłkami, morelami i rodzynkami

Kolejna propozycja na przyrządzenie kaczki. Tym razem kaczkę piekłam z jabłkami, suszonymi morelami i rodzynkami. Idealne danie na odświętny obiad.
Składniki:
1 tuszka kaczki
3 twarde, kwaśne, winne jabłka
garść rodzynek
garść suszonych moreli
50 ml cydru, brandy (ewentualnie koniaku)
sok z cytryny
sól
świeżo mielony czarny pieprz
cynamon (jeśli ktoś lubi)
Wykonanie:
Ja miałam mrożoną kaczkę - rozmrażałam ją w lodówce na dolnej półce - zawsze tak robię. Gdy rozmrażamy kaczkę za szybko będzie twarda i łykowata. Nacieram kaczkę przyprawami (solą, świeżo mielonym czarnym pieprzem, cynamonem i zostawiam na 2-3 godziny, żeby przeszła przyprawami i trochę skruszała - tak robię gdy nie mam czasu. Najlepiej natartą przyprawami kaczkę wstawić na całą noc do lodówki - tak robię gdy mam czas. Jabłka obieram, oczyszczam z gniazd nasiennych i kroję w ćwiartki, a ćwiartki na połówki. Obrane i pokrojone jabłka skrapiam sokiem z cytryny. Morele i rodzynki wsypuję do miseczki, zalewam alkoholem i odstawiam do czasu, aż go wchłoną. Kaczkę umieszczam w brytfannie. Jabłka mieszam z morelami i rodzynkami i wypełniam nimi kaczkę. Kaczkę piekę w zależności od wagi (na każde pół kilograma kaczki potrzebne 30 minut). Jest to od około 1,5 godziny nawet do 3 godzin w temperaturze 180 stopni Celcjusza. Piekąc kaczkę co jakiś czas ją obracam i polewam wytworzonym sosem. Pół godziny przed końcem, odkrywam kaczkę, żeby się przyrumieniła. Kaczka jest gotowa gdy wypływa z niej przezroczysty sok. Po wyłączeniu piekarnika zostawiam kaczkę na 15 minut w środku, żeby odpoczęła i soki równomiernie się rozeszły.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...