środa, 29 stycznia 2014

dorsz pieczony z porem

Składniki:
płat dorsza (ja miałam większy)
2 łyżki masła (o zawartości tłuszczu minimum 82 %)
1 duży por
sól
świeżo mielony czarny pieprz
Wykonanie:
Pora dokładnie myję kroję na półplasterki. Następnie na patelni roztapiam masło i wrzucam pokrojonego pora, Odrobinę go solę i smażę do chwili aż będzie miękki.
Płat dorsza płuczę, osuszam i  kroję na mniejsze kawałki (mój płat był spory).
Układam podzielonego dorsza w naczyniu do zapiekania. Oprószam go z obu stron solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem.
Na wierzchu ryby układam usmażonego pora.
Przykrywam naczynie pokrywką. Moje naczynie nie miało pokrywki, więc przykryłam je folią aluminiową.
Naczynie umieściłam w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celcjusza na około 30 minut.
Rybę podałam gorącą  od razu po upieczeniu.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...