wtorek, 24 grudnia 2013

wigilijna zupa grzybowa

  W moim domu nie było tradycji podawania zupy na Wigilię. W mojej kuchni na wigilijną wieczerzę zaczęłam gotować postny barszczyk z uszkami. Mój barszczyk podaję  z uszkami z farszem z fasoli i suszonych grzybów.  W tym roku chciałam odmiany i obok czerwonego barszczyku ugotowałam zupę grzybową.
   Zupa grzybowa podobnie jak czerwony barszczyk to zupy postne. Nie mają one za zadnie sycić, lecz rozgrzać żołądek i pobudzić apetyt. Ja zaczerpnęłam przepis z książki " W staropolskiej kuchni i przy polskim stole"  Marii Lemnis i Henryka Vitry.

      Ta wigilijna zupa grzybowa jest nie tylko bardzo smaczna, ale niezwykle esencjonalna i aromatyczna.
  Na pewno warta ugotowania.
Wykonanie:
50-70g suszonych prawdziwych grzybów (u mnie prawdziwki i borowiki) myjemy szybko w zimnej wodzie). Ja wysypałam grzyby na durszlak i szybko przepłukałam pod bieżącą wodą.
Zalewamy następnie przepłukane grzyby 2 l wody i gotujemy na małym ogniu pod przykryciem. Gdy grzyby zmiękną, dodajemy sporo włoszczyzny bez kapusty oraz 10 ziarenek czarnego pieprzu. Po dodaniu włoszczyzny zupę gotujemy przez 25-30 minut.
Do klarownej przelanej przez gęste sitko zupy, posolonej do smaku i ewentualnie nieco "zaostrzonej" odrobiną soku cytrynowego, dodajemy ugotowane i pokrojone w cieniutkie paseczki czapeczki grzybów oraz oddzielnie ugotowane łazanki.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...