wtorek, 3 grudnia 2013

roladki wołowe - śląski obiad

Składniki:
około 800 g wysokiej wołowiny z udźca 
kawałek wędzonego boczku (ja miałam ekologiczny)
1 duża cebula
2 ogórki kiszone (ja miałam kiszone własnoręcznie)
3 łyżki dobrej musztardy
około 250 g masła
sól, świeżo mielony pieprz
słodka czerwona papryka
2 płaskie łyżki mąki
około 750 ml bulionu lub wody


dodatkowo:
papryka świeża (do dodania na koniec do sosu dla nadania mu smaku i aromatu)


Wykonanie:
    Mięso dokładnie myję, osuszam i kroję w plastry w poprzek włókien (tak, aby te plastry miały z  1 cm grubości). Plastry rozbijam tłuczkiem na cieniutkie płaty. Każdy płat smaruję musztardą i kładę na nim plaster boczku. Na boczek kładę pokrojoną w drobną kosteczkę cebulę i w kosteczkę pokrojony ogórek kiszony. Posypuję jeszcze po wierzchu solą, świeżo mielonym pieprzem i słodką papryką czerwona w proszku.
  Następnie każdy płat zwijam ciasno w rulonik i zwijam nitką kuchenną.
   Gdy już zwinę wszystkie płaty - rozpuszczam masło w garnku żeliwnym i wkładam na takie masło moje roladki.
 *podsmażam roladki do momentu, aż będą miały zrumienioną i dobrze przypieczoną skórkę - (jeśli skórka roladek będzie dobrze przypieczona to później uzyskamy odpowiedni sos).
 Obsmażając roladki czekam, aż tłuszcz dobrze się odparuje - dopiero wtedy wlewam bulion lub wodę.
  Roladki duszę tak około 2 godzin. Często do nich zaglądam  i uzupełniam płyn, który mi odparował.
  Tak 20 minut przed końcem duszenia dorzucam świeżą pokrojoną w większą kostkę paprykę (dodaję ją aby sos nabrał dodatkowego smaku i aromatu).
  Na koniec dla zagęszczenia sosu wlewam do niego zawiesinę z mąki i wody.
   Podaję z kluskami śląskimi.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...