sobota, 7 grudnia 2013

pierogi z białym serem polane roztopionym masłem

          Smak mojego dzieciństwa - pierogi z białym serem twarogowym. Moja mama robiła takie pierogi, przy okazji jak dokonywała swojej produkcji pierogów z mięsem. A pierogi z serem powstawały tak przy okazji gdy zostawało jej ciasta pierogowego i miała biały ser. Przyznam, że wolałam te z serem niż mięsne. 
 Pierogi z serem najlepsze są jeszcze ciepłe wyjęte z wody polane roztopionym masłem i posypane odrobiną cukru. Wystarczy mi miska takich pierogów i znów jestem małym dzieckiem.
Składniki:
ciasto:
250 g mąki
150 ml ciepłej przegotowanej wody
łyżka oliwy

farsz:
500 g sera twarogowego
jajko ekologiczne

dodatkowo:
odrobina masła dobrej jakości - do roztopienia i polania pierogów
odrobina cukru do posypania pierogów

Wykonanie: 
farsz:
Wymieszać dobrze jajko z serem twarogowym

Ciasto:
   Mąkę przesiewam na stolnicę, pośrodku robię wgłębienie, wbijam jajko, wlewam ciepłą wodę, łyżkę oleju i zagniatam. Ciasto wyrabiam do czasu, aż stanie się elastyczne i miękkie (w razie potrzeby dolewam odrobinkę wody). Wyrobione ciasto jeśli mam na to czas (przykrywam i odstawiam choćby na 15 minut, żeby "odpoczęło").
   Moja technika lepienia pierogów (nie wałkuję ciasta na cienki placek i nie wykrawam kółek (ale tak też można). Ja formuje z ciasta wałeczek - tak jak do robienia kopytek i z niego odcinam cienkie plastry. Następnie spłaszczam każdy plasterek i z takiego spłaszczonego plasterka rozwałkowuję kółko. Na każde kółko nakładam farsz i zlepiam.
  Gotowe pierogi gotuje w osolonym wrzątku, partiami, aby nie przerwać wrzenia. Pierogi delikatnie mieszam drewnianą łyżką, żeby mi nie przywarły do dna. Czas gotowania zależy od grubości ciasta nie dłużej niż 5 minut od wypłynięcia. Ja swoje zwykle gotuję 2-3 minuty. Ugotowaną partie pierogów wyjmuje na sitko i przelewam delikatnie zimna wodą, żeby się nie sklejały. Następnie rozkładam na talerze.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...