niedziela, 22 grudnia 2013

ciasto miodowe z kremem z kaszy manny

   To ciasto pamiętam z dzieciństwa. Nie jadłam go lata. Upiekłam go celem przypomnienia sobie jego smaku.
   Ciasto najlepiej upiec minimum dzień przed podaniem.
  Blaty ciasta są z ciasta kruchego, więc ciasto,  po przełożeniu  masą, musi skruszeć.
Ciasto jest pyszne, ale trochę pracochłonne.
  Składniki potrzebne do upieczenia ciasta to nic wyszukanego. Ciasto kruche jest z dodatkiem miodu (miód nadaje tu akcentu wypieku świątecznego). Masa, którą ciasto jest przełożone to tylko kasza manna i masło Przepis pochodzi z zeszytu z wypiekami mojej mamy. Jako nastolatka też założyłam sobie taki zeszyt - i akurat ten przepis znalazł się w moich zapiskach.
 Ciasto - składniki:
600 g mąki pszennej
2-3 jajka (tym razem dałam 2)
100 g masła
1 łyżeczka sody
100 g sztucznego miodu (sztucznego miodu nie miałam dałam zwykły)
3 łyżki śmietany
szklanka cukru pudru

Krem - składniki:
3/4 litra mleka
7 łyżek kaszy manny
250 g masła o zawartości tłuszczu minimum 82%
sok z połowy cytryny
szklanka cukru pudru

Wykonanie- ciasto:
 Wszystkie składniki umieszczam na stolnicy i wyrabiam gładkie i jednolite ciasto. Następnie wkładam je na 30 minut do zamrażarki. Następnie rozwałkowałam na stolnicy cienkie blaty(spody) o wymiarach keksówki. Tym razem upiekłam 6 blatów w keksówce o wymiarach 31x15,5cm. Wkładałam po dwie keksówki do piekarnika. Piekłam do przyrumienienia się spodów. Tak około 10 minut na każdą turę. Piekarnik miałam nastawiony na 150 stopni. Po upieczeniu spodów odstawiłam je do wystudzenia.

Wykonanie - krem:
   Gotuję  kaszę mannę i odstawiam ją do wystudzenia. Gdy ostygnie miksuję ją z cukrem pudrem i masłem w temperaturze pokojowej.
Gdy masa jest już gotowa  przekładam nią moje blaty i odstawiam ciasto do skruszenia.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...