środa, 13 listopada 2013

zupa fasolowa

Składniki:
*1,5l wywaru z kości (ja często gotuje wywar na kościach i mięsie z drobiu - szyja, korpus, podroby -serce, żołądek - z tego co mi zostanie z porcjowania kaczki lub kury) - mięso mam ze wsi
Wywar gotuję z dodatkiem listków laurowych i kilku ziarenek ziela angielskiego
200 g fasoli
1 większa marchewka
1 pietruszka, kawałek selera
4-5 ziemniaków
łyżka domowego smalcu lub oleju
1 cebula
majeranek
sól
świeżo mielony czarny pieprz
Wykonanie:
Fasolę moczę przez noc w większej ilości wody. Rano zalewam ją nową wodą i gotuję do miękkości.
Do ugotowanej fasoli dodaje wywar z kości (jeśli nie mam dolewam 1,5 l wody) i zagotowuję. Marchew, pietruszkę, selera obieram, płuczę i kroję w drobną kostkę. Ziemniaki obieram, płuczę i kroję w większą kostkę.
Wszystkie warzywa dodaję do fasoli. Gotuję moją zupę do czasu, aż warzywa będą miękkie. 
Cebulę obieram, płuczę i kroję w kostkę, smażę na łyżce smalcu lub oleju do czasu, aż się zrumieni i łączę ją z zupą. Doprawiam wszystko majerankiem, świeżo mielonym czarnym pieprzem.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...