poniedziałek, 16 września 2013

figa indyjska w cukrze

                      Kupiłam kilka fig indyjskich czyli opuncji.
Chciałam spróbować jak smakuje świeży owoc, bo opuncja kojarzy mi się  tylko z zieloną aromatyzowaną herbatą (choć zieloną herbatę uwielbiam to zieloną aromatyzowaną opuncją wspominam nie bardzo- już sam jej zapach mnie drażnił).
Po przyniesieniu opuncji do domu przekroiłam i zobaczyłam w środku sporo małych pesteczek. Spróbowałam owocu - w smaku słodki, mdławy, miękki, ale smaczny, tylko owe pesteczki przeszkadzały mi w jego konsumpcji.
Więc wpadłam na pomysł pokroić opuncję i zasypać ją cukrem. Po puszczeniu przez nią soku  - słodziliśmy nim herbatę.
Dwa sposoby na opuncję :
* pokroić na plasterki, zasypać cukrem, poczekać, aż puści sok. Syrop odlać i słodzić nim herbatę
 Pozostałe owoce przetrzeć przez przecierak do owoców i warzyw lub sitko i powstanie mus,
* pokroić owoc (jeśli jest miękki)  - przetrzeć przez przecierak lub sitko - mamy od razu mus.
Taki mus można dodwać do koktajli lub  polać nim placuszki, panakejki  itd.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...