czwartek, 26 września 2013

buchty z dżemem wiśniowym

            Słodkie, smaczne bułeczki które można nadziać praktycznie wszystkim - dżemem, budyniem, czekoladą, owocami. Wszystko zależy od naszej inwencji i od tego na co mamy ochotę.
Tym razem nadziałam bułeczki dżemem wiśniowym mojej produkcji. Ciasto wyrobiłam, w automacie do wypieku chleba, żeby sobie skrócić czas z wyrabianiem ciasta. Więc produkcja moich bułeczek nie zajęła mi dużo czasu. I oto często chodzi w kuchni - żeby było smacznie i szybko. I tak właśnie tym razem było.
Składniki:
pół kilograma mąki pszennej
do 3oo ml mleka
20 g świeżych drożdży
60 g roztopionego masła
1 małe jajko
2 czubate łyżeczki cukru
większa szczypta soli
czubata łyżka roztopionego masła do posmarowania bułek przed pieczeniem

dodatkowo:
u mnie do nadziania dżem z wiśni mojej roboty
cukier puder do oprószenia bułek po upieczeniu

Wykonanie:
    Ze świeżych drożdży najpierw robię rozczyn. Jajko, wbijam do mleka, dosypuje cukier i wszystko mieszam. Mąkę przesiewam i robię w niej dołek. W dołek wlewam mleko z jajkiem, roztopione przestudzone masło, szczyptę soli. Wyrabiam elastyczne ciasto. Po wyrobieniu ciasta odstawiam je na jakieś półtorej godziny do wyrośnięcia w ciepłe miejsce - ciasto musi podwoić swoją objętość.
Po tym czasie ponownie leciutko wyrabiam ciasto.   Następnie dzielę ciasto na bułeczki(wyszło mi 9)  - każdą nadziewam  dżemem z wiśni. Następnie układam moje bułeczki w tortownicy (tym razem blaszka kwadratowa wielkości tortownicy). Układam moje bułeczki w blaszce tak, aby się stykały i odstawiam je ponownie, żeby znów podwoiły swoją objętość.
  Przed włożeniem bułeczek do piekarnika smaruje je roztopionym masłem.
Piekę od 25 do 30 minut w temperaturze 180stopni.
Po wyjęciu z piekarnika oprószam je cukrem pudrem.
 
  Ja często wyrabiam ciasto drożdżowe w automacie do pieczenia chleba (w programie dough około 1,5 godziny). Do automatu wrzucam składniki w kolejności PŁYNNE, SYPKIE, DROŻDŻE i nastawiam program. Po czasie gdy automat wyrobi mi ciasto, postępuje tak wyżej w przepisie.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...