piątek, 5 lipca 2013

zupa jagodowa

        Sezon na jagody w pełni warto więc urozmaicić nasz jadłospis o te niepozorne owoce, które mają bardzo korzystny wpływ na nasz organizm. Są nie tylko pyszne, ale i bardzo zdrowe.

Zalety jagód:

 * jagody poleca się osobom o słabym wzroku (zapobiegają m.in jaskrze, zaćmie),

* usuwają toksyny z organizmu (zalecane przy różnego rodzaju zatruciach,

* owoce czarnej jagody korzystnie wpływają na pamięć,

 * Czarne jagody korzystnie wpływają na pracę jelit likwidują bakterie z którymi nie dają sobie rady syntetyczne antybiotyki ,dzięki enzymom działających podobnie jak penicylina.


   To tylko kilka zalet tych owoców. A więc wybierzmy się albo na targ albo do lasu w celu zaopatrzenia się w jagody.
   A gdy już będą na naszym stole zjedzmy je na surowo, albo przyrządźmy z nich coś pysznego.
U mnie na pierwszy rzut poszła zupa jagodowa. W moim rodzinnym domu jadaliśmy jagody z makaronem, ale zupy mama nie gotowała.
 Pierwszy raz gotowałam zupę owocową z jagód. Wyszła pyszna. A mój mięsożerca osądził jej smak jako specyficzny i co ważne smakowało.
     Moja zupę podałam z domowym makaronem, zaprawiłam słodką śmietanką (warto dolać - bo śmietanka tylko wzbogaciła smak zupy) oraz dosłodziłam naturalnym miodem. Zachęcam do ugotowania. :)

   Składniki:
około 300g świeżych jagód
800 ml przefiltrowanej wody
kilka łyżek miodu do posłodzenia zupy do smaku
łyżka mąki pszennej do zagęszczenia zupy
około szklanki śmietany 30% kremówki
domowy makaron do podania
Wykonanie:
Jagody dokładnie płuczę na sicie. Przekładam je do garnka zalewam wodą. Włączam palnik gotuję do momentu, aż wszystko się zagotuje. Zagęszczam zawartość garnka zawiesiną z łyżki mąki i wlewam śmietankę. Odstawiam zupę do ostudzenia i w celu ,żeby zupa naciągnęła i nabrała koloru. Po ostudzeniu dosładzam do smaku miodem. Podaję z domowym makaronem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...