piątek, 19 lipca 2013

przecier ogórkowy z kiszonych ogórków

Zupa ogórkowa to jedna z tradycyjnych polskich zup.
Ja przecieru na zupę ogórkową nie robię, wolę sobie zetrzeć kilka gotowych ukiszonych ogórków ze słoika. Ale jeśli zdarzy się że zostaną nam na półce w spiżarni ogórki kiszone z poprzedniego roku (które są bardzo kwaśne i nie nadają się do dalszego przechowywania)?  Co można sobie z nich zrobić ? 
Można zrobić sobie z takich ogórków przecier na zupę. Ja co roku gdy zaczyna się sezon na przetwarzanie wszystkiego przeglądam zawartości słoików z poprzedniego roku. I tak przeglądając półki w spiżarni - znalazłam zaległe słoiki z kiszonymi ogórkami. Starłam je, przełożyłam w mniejsze słoiki i zapasteryzowałam.
Takim oto sposobem mam gotowe porcje przecieru ogórkowego na zupę.
Składniki:
ogórki kwaszone które zostały z poprzedniego roku (nie nadające się do dalszego przechowywania, które zwykle są bardzo kwaśne).
Wykonanie:
Ogórki wyjmuję ze słoików, ścieram na tarce o grubych oczkach. Przekładam do mniejszych słoików (najlepiej tak z około 300 ml pojemności). Zakręcam i pasteryzuję około 15 minut.
Doskonale nadają się na kwaśną zupę ogórkową.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...