niedziela, 7 lipca 2013

lody truskawkowe

    Dziś przepis na lody truskawkowe - prostsze niż ustawa przewiduje.  Szybkie, smaczne, o kremowej konsystencji i wyczuwalnym smaku truskawek. Nie używałam maszynki do lodów. Tym razem ubiłam  tylko śmietanę, zmiksowałam truskawki, posłodziłam całość odrobiną miodu - wymieszałam w celu połączenia składników i zmroziłam. Ot i cała filozofia przy produkcji dzisiejszych lodów.
   Gorzej było ze zrobieniem zdjęcia - bo gdy dałam mojemu łasuchowi do ręki mój cel fotografowania, zanim się odwróciłam w celu włączenia aparatu - lód zaczął być jedzony.  Za drugim razem się udało - ale foto musiało być robione szybko, żeby się nie powtórzyło to samo co za pierwszym razem.  Lody były pyszne bo znikały szybciej niż były robione.  :)

   Składniki:
400 g truskawek
300 ml śmietany kremówki 30%
2 łyżki miodu (może być cukier) - ja dałam miodu do smaku
opcjonalnie: wafle do podania

Wykonanie:
  Schłodzoną śmietanę kremówkę ubijam na sztywno, truskawki wrzucam do blendera, żeby zmiksować na gładką masę. Łączę truskawki z ubitą śmietaną kremówką, dosładzam miodem do smaku. Mieszam dokładnie w celu połączenia składników. Przelewam do pojemnika w którym będę mrozić moje lody.
Po przelaniu masy do pojemnika wstawiam go do zamrażalnika. Co jakiś czas wyjmuję moje lody w celu przemieszania masy, aby nie powstawały kryształki lodu. W procesie zamrażania poprzez mieszanie lodów wtłaczamy w nie powietrze co zapobiegnie powstawaniu kryształków zamrożonej wody.  A co za tym idzie lody będą miały kremową konsystencję.
   Gdy  lodów nie podaję od razu gdy się zamrożą i zostają na dłużej w zamrażalniku - przed konsumpcją wyjmuję je, żeby się trochę odmroziły z 10 minut wcześniej.
Następnie nakładam moje lody do wafla, albo salaterki i podaję :).
  

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...