poniedziałek, 15 lipca 2013

lody malinowe z letnimi owocami

Składniki:
400g malin
300 ml śmietany kremówki 30%
2 łyżki miodu (może być cukier) - ja dałam miodu do smaku - dodać jeśli owoce nie są słodkie lub są mało słodkie


Wykonanie:
  Schłodzoną śmietanę kremówkę ubijam na sztywno, maliny wrzucam do blendera, żeby zmiksować na gładką masę.
Łączę maliny z ubitą śmietaną kremówką, dosładzam miodem do smaku. Mieszam dokładnie w celu połączenia składników. Przelewam do pojemnika w którym będę mrozić moje lody.
Po przelaniu masy do pojemnika wstawiam go do zamrażalnika. Co jakiś czas wyjmuję moje lody w celu przemieszania masy, aby nie powstawały kryształki lodu. W procesie zamrażania poprzez mieszanie lodów wtłaczamy w nie powietrze co zapobiegnie powstawaniu kryształków zamrożonej wody.  A co za tym idzie lody będą miały kremową konsystencję.
   Jeśli nie podaję lodów od razu po zamrożeniu i zostają w zamrażalniku - przed podaniem należy je wyjąć na 10 minut - żeby zmiękły i dały się porcjować.
Gdy moje lody malinowe są gotowe przekładam je do salaterek i dekoruję gronami czerwonej porzeczki i jagodami.
  

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...