wtorek, 4 czerwca 2013

zupa pomidorowa z domowym makaronem jajecznym, deszczowy spacer + skatepark na Kazimierzu Górniczym w Sosnowcu

    Często gotuje zup pomidorowe w mojej kuchni. Dla mojego łakomczucha to jedna z ulubionych zup. Swoje zupy pomidorowe gotuje na mięsie drobiowym t.j kurczak, kura czy gołąb, które pochodzi  z domowej hodowli.  Jednak jeśli nie mam takiego mięsa to moja zupa pomidorowa gotowana jest na wywarze warzywnym. Tym razem bazą zupy było mięso gołębie. Dodatkowo zagniotłam do dzisiejszej zupy makaron jajeczny. I choć przeciery domowej roboty mi się pokończyły znalazłam na sklepowej półce taki bez dodatków i konserwantów. A dzisiaj to rzadkość znaleźć gotowy produkt , który bez potrzeby nie jest ulepszony i nie ma tam mnóstwa konserwantów i polepszaczy smakowych.
    Doprawiłam moją pomidorową chilli co nadało jej ostrości i rozgrzało nas bo jak do tej pory pogoda za oknem znowu nas nie rozpieszcza. Dziś zapraszam na miskę rozgrzewającej zupy pomidorowej na taką pogodę jak znalazł.
Składniki:
2 gołębie
2 marchewki
pietruszka
mały seler
sól, świeżo mielony pieprz
przecier pomidorowy domowej produkcji ( u mnie tym razem kupny - bez konserwantów z zawartością pomidorów 99,5%)
2 łyżki śmietany - tyle zebrałam  po odstaniu się niepasteryzowanego mleka
chilli do smaku
Wykonanie:
   Mięso gołębie dobrze płuczę zalewam wodą, dorzucam obrane warzywa , listek laurowy, kilka ziarenek ziela angielskiego. Gotuję wywar. Gdy mięso i warzywa są już miękkie - wlewam przecier pomidorowy. Doprowadzam wszystko do wrzenia.  Następnie zagęszczam odrobinę moją zupę zawiesiną z mąki i wody (pół szklanki wody - łyżka mąki pszennej). Po wlaniu do zupy zawiesiny -  dolewam śmietanę i zagotowuję wszystko. Doprawiam do smaku solą i pieprzem świeżo mielonym oraz chilli w proszku.
  Podaję z domowym makaronem - gorące :)

A później długi spacer z psami :).

 
 




Skatepark powstał na ruinach basenu (w starej misie basenowej).
Basen popadł w ruinę na początku lat 90-siątych. I tak wyglądał przed budową skateparku...

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...