środa, 8 maja 2013

domowe lody waniliowe na bazie kremu angielskiego

   Moje pierwsze lody - pyszne, domowe, na bazie kremu angielskiego. Jeśli ktoś myśli, że zrobienie lodów to jakaś filozofia to mogę napisać, że nie :).  Wystarczą chęci i odrobina cierpliwości w oczekiwaniu na efekt końcowy... A więc zachęcam do samodzielnego zrobienia lodów - satysfakcja będzie gwarantowana, bo w końcu sami je zrobiliśmy i na pewno nie będą zawierać ulepszaczy i konserwantów. A co za tym idzie mniej wyrzutów sumienia...ze zjedzenia porcji lodów...
     Moje lody są z przepisu Michaela Roux - niby kto miałby się lepiej znać na "Jajkach", jak nie on??? Polecam!

Składniki:
Krem angielski:
500 ml mleka
125 g cukru
nasiona laski wanilii przeciętej wzdłuż
6 żółtek
oraz
100 ml śmietany kremówki
Wykonanie:
   Do garnuszka wlewam mleko, dodaję 2/3 cukru  i wanilię, doprowadzam do wrzenia na średnim ogniu. W międzyczasie  roztrzepuję w misce żółtka z resztą cukru do uzyskania rzadkiego kremu. Gotujące się mleko wlewam do żółtek  - cały czas mieszając trzepaczką, wlewam z powrotem do garnuszka.
Podgrzewam na małym ogniu, mieszając drewnianą łyżką, aż krem będzie ją lekko oblepiał. Natychmiast jak krem zacznie oblepiać łyżkę zdejmuje z ognia.
* nie należy doprowadzić kremu do wrzenia - krem by się zważył
Powstały krem przelewam do pojemnika, pozostawiam do ostygnięcia. Następnie schładzam w lodówce.
Zimny krem angielski mieszam z zimną kremówką. Wlewam do maszynki do lodów.
 * dalej postępuję zgodnie z instrukcją mojej   maszynki do lodów.


Jak powinny wyglądać lody?
* ich konsystencja powinna być zwarta i kremowa..


* Ja laskę wanilii już przeciętą dorzuciłam do kremu angielskiego dla zapachu. Po wystudzeniu ją wyjęłam.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...