poniedziałek, 22 kwietnia 2013

domowe marynowane rolmopsy

Składniki:
5-7 śledzi (ja miałam całe, solone)
1/3 l octu 6 % (jeśli nie mamy octu 6% to możemy zmienić proporcje i użyć 200 ml octu 10% i 130 ml wody)
3 łyżki oliwy
duży ogórek kiszony
2 mniejsze marchewki
6 łyżeczek musztardy (u mnie rosyjska)cebula
2 liście laurowe
kilka ziarenek ziela angielskiego
łyżka cukru


Wykonanie:
  Śledzie czyszczę i usuwam ości. Przekrawam wzdłuż na pół i moczę w wodzie. Cebulę i marchew kroję w paski lub w słupki, sparzam wrzątkiem i studzę. Połówki śledzia smaruję musztardą. Na każdej połówce kładę kawałki ogórka, marchwi i cebuli, po czym zwijam w rulon i spinam wykałaczką. Układam moje rolmopsy w słoiku. Ocet gotuję z cukrem, listkami i zielem. Moją zalewę studzę i zalewam nią śledzie. Na wierzch wlewam trochę oliwy. Marynuję. Podaję prosto ze słoika lub dekoruję marynowanymi grzybkami.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...