czwartek, 21 marca 2013

zupa pomidorowa z tuńczykiem i makaronem orzo

       Proponuję dzisiaj kolejny przepis na szybką zupę pomidorową. Zupę ugotowałam na domowym soku pomidorowym do, którego dodałam marchew, pietruszkę, kawałek selera naciowego, tuńczyka z puszki oraz makaron typu orzo.
Zostało mi odrobinę tego makaronu, więc wykorzystałam go do dzisiejszej zupy. Tym razem zupa z rodzaju co mi zostało w szafkach kuchennych. ? :)
Makaron orzo - to rodzaj makaronu, który kształtem i wielkością przypomina ziarenka ryżu.  "Orzo" po włosku znaczy jęczmień - wyglądem i wielkością można także porównać go do tego zboża. Idealnie nadaje się do nadziewania warzyw - typu papryka czy cukinia.
Składniki:
litr soku pomidorowego domowego
puszka tuńczyka
mała pietruszka
marchewka
kawałek selera naciowego (opcjonalnie mnie został kawałek w lodówce)
pól szklanki makaronu orzo
sól
świeżo mielony czarny pieprz
papryka chilli w proszku

Wykonanie:
Marchew i pietruszkę ścieram na tarce o grubych oczkach. Selera kroję w plasterki.
Do garnka wrzucam startą marchew i pietruszkę oraz pokrojonego selera. Zalewam warzywa sokiem pomidorowym i dodaję makaron. Gotuję 10 -15 minut do miękkości warzyw i makaronu.
Na koniec dodaję tuńczyka z puszki. Doprawiam całość solą, świeżo mielonym czarnym pieprzem i opcjonalnie ostrą papryką w proszku.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...