wtorek, 12 marca 2013

królik w cytrynowej marynacie z czarnymi oliwkami

   Często dostaję królika z wiejskiej zagrody, który jest hodowany dla własnych potrzeb. Za każdym razem staram się go przyrządzić na inny sposób. Tym razem padło, że będzie marynowany w soku z cytryny z dodatkiem tymianku.  A następnie uduszony z dodatkiem czarnych oliwek. Wyszedł smaczny. Polecam wypróbować.  Mój został podany z bagietką i lampką wina na kolację.

Składniki:
jeden królik
2 ząbki czosnku
sok z cytryny i dodatkowo skórka z niej otarta
około 100 ml oliwy z oliwek
1 cebula
2 łyżeczki suszonego tymianku
50 ml wytrawnego białego wina
dwie garstki czarnych oliwek
sól, świeżo zmielony pieprz

Wykonanie:
    Dzielę królika na porcje. Przygotowuje marynatę. Sparzam cytrynę we wrzątku i ścieram z niej skórkę oraz wyciskam sok. W misce umieszczam sok z cytryny i otartą skórkę, oliwę, tymianek, przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku. Wkładam królika do miski do mojej marynaty i obtaczam mięso, aby je marynata pokryła. Odstawiam na nie mniej niż godzinę. Cebulę kroję w kostkę i szklę ją na odrobinie oliwy. Mięso po odstaniu w marynacie obsmażam na patelni dokładnie ze wszystkich stron. Przekładam je następnie do rondla, dodaję zeszkloną cebulę, dolewam wino i marynatę, której marynowałam mięso. Doprawiam zawartość rondla solą i pieprzem świeżo zmielonym. Duszę królika do momentu, aż królik stanie się miękki. Ja swojego dusiłam ponad 30 minut. Przed końcem duszenia dorzuciłam dwie garstki czarnych oliwek. Podczas duszenia zawartości rondla mieszam od czasu do czasu.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...