piątek, 8 lutego 2013

pstrąg w płatkach migdałowych

          Pstrąg - to ryba  dostarczająca pełnowartościowego białka, które dorównuje pod względem składu temu zawartemu w mięsie. Jest łatwiej przyswajalne (w 98%) i jednocześnie ma niewiele kalorii. Pstrągi zawierają sporo żelaza, wapnia, magnezu, fosforu, potasu. Dodatkowo zawierają dużo witamin z grupy B (rozpuszczalnych w wodzie). Ale za to mają mniej niż ryby tłuste rozpuszczalnych w tłuszczu witamin: A (jest ona niezbędna dla oczu) czy D (która wraz  z fosforem i wapniem wpływa na wzrost i odnowę komórek oraz kształtuje kościec). Pstrąg to ryba dobra dla osób z problemami układu krążenia.

  Jedzmy więc białe ryby dla urozmaicenia naszego menu.
 Dziś propozycja na podanie pstrąga.
Polecam !
Składniki:
2 mniejsze pstrągi
klarowane masło
ok.100 g płatków migdałowych
ok.4 łyżek maki
pieprz cytrynowy
sól
Wykonanie:
1.Płatki migdałowe prażę na suchej patelni.
2.Pstrągi dokładnie myję, osuszam. Następnie odcinam im łby i kroję na dzwonki.
3.Każdy kawałek doprawiam pieprzem i solą, a następnie każdy obtaczam w mące i migdałach.
4. Smażę na silnie rozgrzanej patelni na klarowanym maśle z każdej strony po około 4 minuty.
5. Wykładam do naczynia, posypuję resztą płatków, które zostały i serwuję.

Ja swoje pstrągi podałam z kolorowym ryżem i marynowanymi ogórkami z chilli i czosnkiem (z mojej spiżarni). :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...