poniedziałek, 18 lutego 2013

łosoś dzwonko pieczony w folii

       Bardzo lubimy ryby i tak jak je lubimy tak często pojawiają się w naszej kuchni. Są to ryby w różnej postaci - w zależności jakie uda nam się kupić. Często są to ryby świeże, rzadziej mrożone. Częściej morskie, niż słodkowodne. Tym razem łosoś dzwonko kupiony mrożony - bo w sklepie wielkiego wyboru co do ryb nie było. A więc mój wybór padł na łososia - bo jest smaczny i prosty w przygotowaniu.
  Tym razem upiekłam go w folii aluminiowej w piekarniku. Podałam z porcją brązowego ryżu i surówką.
Danie proste, szybie i zdrowe. Takie lubimy najbardziej.

Składniki:
łosoś (u mnie dzwonko, mrożony)
sól, świeżo zmielony pieprz
po odrobinie masła (masło o zawartości tłuszczu przynajmniej 82%) i plasterku czerwonej cebuli na każdy dzwonek łososia
folia aluminiowa

Wykonanie:
 Każdy kawałek oprószam solą, świeżo zmielonym pieprzem. Z folii aluminiowej robię paczuszki w które włożę łososia (na każdy kawałek łososia - jedna paczuszka).  Do każdej paczuszki wkładam po kawałku łososia - dodaję po odrobinie masła i plasterku cebuli.
  *dodajemy odrobinę masła jeżeli nie musimy martwić się o cholesterol :)
Piekę łososia w piekarniku nagrzanym do 200 stopni 20-25 minut.
 (jeśli wykorzystałam do pieczenia łososia nierozmrożonego - to czas pieczenia wydłużam do 30-35 minut).

!!!! Rybę owijamy w folię błyszczącą stroną do wewnątrz (wtedy ciepło zostanie skumulowane wewnątrz foliowego pakunku).

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...