poniedziałek, 25 lutego 2013

jajka i boczek zapieczone w awocado

 Chciałam zrobić na śniadanie z awocado coś nowego. Czasem robię z niego  guacamole, albo zjadamy go tak po prostu na kanapkach. Tym razem postanowiłam  awocado zapiec z jajkiem. Jak postanowiłam tak zrobiłam, ale żeby śniadanie było bardziej sycące w wersji dla mojego Pana dodałam do awocado oprócz jajek - boczek. Zarówno boczek i jajka były ekologiczne.
Składniki:
 2 awocado bez pestek
2 jajka ekologiczne (lepiej sprawdziłby się jajka przepiórcze) bo mniejsze
boczek (opcjonalnie) - ekologiczny
sól, świeżo mielony pieprz

Wykonanie:
   Najpierw rozgrzewam piekarnik do 180 stopni.
Z awocado wyjmuję pestki i układam go na blaszce. Jeśli mamy bardziej tłusty ekologiczny boczek możemy go pokrojonego w drobną kostkę odrobinę wytopić na patelni. Do ułożonego na blaszce awocado wbijam jajka, posypuje go posiekanym w drobną kostkę boczkiem.
  Wstawiam awocado do zapieczenia na tak około 10 minut do piekarnika. Możemy takie zapiekane awocado wyjąć już gdy białko nam się zetnie, a żółtko będzie jeszcze płynne (tak jak przy jajku w koszulce). Możemy potrzymać awocado trochę  dłużej aż całe jajko będzie ścięte. Co kto lubi.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...