piątek, 11 stycznia 2013

zupa kurkowo - borowikowa

   Bardzo lubię zupy grzybowe.
Są jednymi z najsmaczniejszych zup.
Nie pamiętam aby moja mama gotowała zupy grzybowe (z jej zup grzybowych pamiętam jedynie zupę pieczarkową).
 Za to w mojej kuchni  gotowane są często. Gotuję różne zupy grzybowe -  z grzybów suszonych i mrożonych (zimą), ze świeżych (jesienią).
Dla urozmaicenia gotuję także zupy pieczarkowe oraz flaczki z boczniaków.  Moje zupy grzybowe to zupy grzybowe z ziemniakami, makaronem czy zupy kremy  grzybowe.
Wszystkie są pyszne - uwielbiam również ten zapach lasu, umykający w każdy zakamarek domu podczas ich gotowania.
Zupa grzybowa z suszonych grzybów to jeden z moich smaków dzieciństwa.... wspomnienie smaku zupy grzybowej mojej babci (której już nie ma). ...uwielbiałam szukać na talerzu kapeluszy grzybów....  wyjadać je z zupy....a na koniec zostawała tylko zupa...      
  Najczęściej moje zupy grzybowe są na wywarze warzywnym (dla mnie są wtedy najsmaczniejsze). Tym razem u mnie zupa z mrożonych kurek i borowików, z ziemniakami, zabielona śmietaną. 
Zupa jest aromatyczna, syci i jest pyszna. W sam raz na taki ponury dzień jak dzisiaj.  
             Składniki
 150-200g mrożonych borowików
 150-200g mrożonych kurek
  4-5 ziemniaków
 2 marchewki
 1 pietruszka
 kawałek selera
 pół kubka śmietany 30% do zabielenia zupy
 kilka ziarenek ziela angielskiego
 listek laurowy
 sól, świeżo zmielony pieprz
                      natka pietruszki                  

Wykonanie:
   Obieram ziemniaki, marchew, pietruszkę selera. Następnie wszystko dokładnie płuczę. Ziemniaki kroję w większą kostkę, a marchew, pietruszkę i selera w mniejszą kostkę. Umieszczam wszystkie warzywa w garnku, dodaję grzyby, przyprawy - listek laurowy i ziele angielskie. Zalewam wszystko wodą tak, aby wszystko było przykryte. Gotuję około 30 minut. Doprawiam solą, świeżo zmielonym pieprzem. Na końcu zabielam śmietaną. Dodaję posiekaną pietruszkę - świeżą lub mrożoną. Podaję z kromkami chleba posmarowanymi masłem (masło o zawartości tłuszczu min. 82%).
                                                                                                                        

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...