poniedziałek, 14 stycznia 2013

split banana - w wersji śniadaniowej

      Split banana - w dosłownym tłumaczeniu "przepołowiony banan" - jest to deser bananowy złożony z rozkrojonego wzdłuż banana i dodatków.
Banana spit to amerykański deser składający się głównie z lodów, na który w wersji klasycznej składają się trzy gałki lodów o smaku waniliowym, czekoladowym i truskawkowym, które umieszczone są w szeregu pomiędzy przepołowionym wzdłuż bananem.
     Moje wersja śniadaniowa spit banana to wariacja na jego temat - składa się z bananów, jogurtu, niskosłodzonego dżemu z czarnej porzeczki z mojej domowej spiżarni i płatków migdałowych.

Banany - zawierają ważne witaminy takie jak C i B6, a także potas i spora ilość błonnika.
Jogurt - dostarcza organizmowi protein, które są łatwiejsze do strawienia niż proteiny z mleka. Znajdują się w nim przyjazne bakterie, które wspomagają zdrowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego. Bakterie te działają również pozytywnie na układ odpornościowy.
Migdały- nie tylko pomagają obniżyć poziom cholesterolu, ale zawierają również antyutleniacze, które zapobiegają utlenianiu się "złego cholesterolu" LDL (tym samym zmniejszają prawdopodobieństwo jego osadzania się na ściankach tętnic). Zawierają witaminy np. E oraz minerały t.j magnez i wapń.

  Składniki:
2 banany
pół kubka gęstego jogurtu typu greckiego
2-3 łyżki dżemu z domowej spiżarni (u mnie z czarnej porzeczki niskosłodzony)
garstka płatków migdałowych
Wykonanie:
   Nagrzewam patelnię i podprażam na niej płatki migdałowe. Banany obieram ze skórki, przekrawam na pół i układam na talerzu. Na banany wykładam jogurt, następnie na jogurcie ląduje dżem. Na końcu moje split banana posypuję podprażonymi wcześniej  płatkami migdałowymi.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...