czwartek, 10 stycznia 2013

pełnoziarniste penne z morszczukiem, szpinakiem i suszonymi pomidorami

 Pyszne, zdrowe danie i w dodatku do zrobienia w expresowym tempie.
Wystarczy makaron (ja kupuję pełnoziarnisty), jakakolwiek ryba (tym razem miałam płaty morszczuka), szpinak i suszone pomidory w oliwie (u mnie własnoręcznie suszone latem).
     Jeśli chodzi o makaron najlepszy i najzdrowszy będzie wyprodukowany z mąki zwanej semoliną i wody.
Semolina to mąka wyprodukowana z twardej pszenicy durum. To jest taka pszenica, która ma dużo glutenu, i białka roślinnego. To za sprawą glutenu znajdującego się w pszenicy jest możliwe wyprodukowanie takiego makaronu bez użycia jajek. Makaron z pszenicy durum będzie miał szklisty bursztynowy kolor.
Pełnoziarnisty makaron zawiera:
*błonnik,
*witaminy z grupy B,
*fosfor, żelazo, cynk.
   Taki makaron nie tuczy. To jest taki makaron, który gotujemy al dente, bardzo szybko zwiększa swoją objętość, poprzez wchłonięcie wody obniża kaloryczność.
 Przy tym daniu nie będę podawała proporcji, tylko napisze skład i wykonanie (każdy dobierze sobie składniki wedle uznania i swoich kubków smakowych - można dodać sobie mniej ryby , więcej szpinaku i suszonych pomidorów i na odwrót).

Składniki:
makaron pełnoziarnisty (u mnie penne)
 ryba (u mnie płaty morszczuka)
suszone pomidory w oliwie (u mnie własnoręcznie suszone latem)
świeży szpinak

   Gotuję makaron al dente w lekko osolonej wodzie. W tym czasie na odrobinie oliwy z suszonych pomidorów podsmażam rybę (podzieloną na mniejsze kawałki), dodaję umyte, dokładnie odsączone z wody liście szpinaku i chwilę przesmażam, aby zmiękły. Doprawiam solą, świeżo zmielonym pieprzem. Odcedzam makaron. Łącze makaron z rybą i szpinakiem oraz dorzucam suszone pomidory. Mieszam i podaję.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...