wtorek, 18 grudnia 2012

wigilijne uszka z farszem fasolowym i suszonymi grzybkami

         Kiedy zabierałam się za swoje pierwsze wigilijne uszka (nie wiedziałam nawet jak je lepić) :). ale drogą dedukcji dopatrzyłam się jak się je skleja. Miałam natomiast dylemat z nadzieniem - gdyż grzybów miałam jak na lekarstwo. Co do nadzienia z kapustą i grzybami - mój domowy degustator nie lubi takiego połączenia (może mu się na razie wydaje, że nie lubi, na niektóre smaki musi przyjść czas). I w taki oto sposób powstały moje wigilijne uszka z farszem z fasoli, suszonych grzybków i cebulki , które mój domowy degustator polubił. Takie właśnie uszka lepię od trzech lat w swoim domu na wigilię. Takie uszka to dobra alternatywa dla uszek z kiszoną kapustą i suszonymi grzybami czy z suszonymi grzybami  (gdy suszonych grzybów mamy niedostatek).

 Składniki na farsz:
 1,5 szklanki fasoli
niecała szklanka suszonych grzybków
2 duże cebule
sól, pieprz
olej do podsmażenia cebulki

Wykonanie: 
 Fasolę moczę, zostawiam ją na noc. Rano odlewam z niej wodę, zalewam nową i gotuję fasolę do miękkości.  Grzyby też moczę (około godzinę) i też gotuję do miękkości - (wodę z moczenia grzybów dolewam do wywaru na barszczyk lub dolewam do bigosu). Cebulę obieram , siekam w  piórka, przesmażam na złoto na łyżce oleju. Mielę wszystko na gładką masę. Doprawiam do smaku pieprzem i solą.

Składniki na ciasto:
pół kilograma mąki
jedno jajko
kubek ciepłej wody
łyżka oleju

Zagniatam ciasto. Następnie rozwałkowuję go cienko i wycinam krążki kieliszkiem do wina. Na każdy krążek nakładam małą łyżeczkę farszu. Zlepiam każdy krążek (tworząc małego pierożka) i łączę przeciwległe końce - tworząc (świńskie uszko). Uszka wrzucam na osolony wrzątek ,uważam żeby się nie posklejały i nie poprzyklejały do dna. Po wypłynięciu uszek na powierzchnię gotuję chwilę 2-3 minuty. Wyjmuję uszka łyżką cedzakową na durszlak i przelewam zimną wodą. Podaje z wigilijnym barszczykiem.

1 komentarz :

  1. Witam, wiem że dodała Pani ten przepis dość dawano, ale szukam dokładni takiego farszu :) Chciałam dowiedzieć ile uszek wychodzi z podanej ilości składników?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...