piątek, 14 grudnia 2012

suszone plastry pomarańczy i cytryn

Suszone cytrusy powiesiłam rok temu na naszej pierwszej kupionej choince, bo chciałam nadać jej ciepłego, domowego klimatu. Moim zdaniem najfajniejsze są naturalne ozdoby choinkowe. Takie cytrusy można powiesić nie tylko na choince, ale wykorzystać je jako ozdoba lub udekorować nimi stroik. Dodatkową zaletą suszonych cytrusów jest ich piękny zapach. Można podarować je komuś jako przedświąteczny prezent.
   Jakie cytrusy się nadają do suszenia ?
Wszystkie: pomarańcza, cytryna (u mnie) mandarynki grejpfruty, limonki
Kroimy cytrusy w plastry o grubości ok. pół centymetra

JAK SUSZYĆ ?

* Suszarka spożywcza (taka do suszenia ziół, owoców, grzybów) wkładamy pokrojone cytrusy i suszymy

W taki sposób ja wysuszyłam.

* Piekarnik  - na blaszce kładziemy folię aluminiową, rozkładamy plastry cytrusów i suszymy w ok.100 stopniach 1,5 do 2 godzin (czasem trzeba zajrzeć do nich bo mogą się poskręcać i przekręcić je na drugą stronę).

* Kaloryfer ,ale musi dobrze grzać bo suszone w taki sposób mogą sobie przypleśnieć. Na kaloryferze kładziemy folię aluminiową i rozkładamy plastry cytrusów i suszymy.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...